Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Głównym zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów do roli osoby dorosłej, do samodzielności i aktywności w życiu dorosłym na miarę indywidualnych możliwości. Najważniejszym celem jest uczenie wiadomości i kształtowanie umiejętności potrzebnych i wykorzystywanych w życiu dorosłym, w byciu niezależnym, w zaspokajaniu swoich potrzeb i w załatwianiu swoich spraw oraz niesienia pomocy innym osobom.
W procesie kształcenia realizowane są następujące zajęcia:
* funkcjonowanie osobiste i społeczne,
* wychowanie fizyczne,
* przysposobienie do pracy,
* zajęcia kształtujące kreatywność,
* zajęcia sportowe.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne - są to zajęcia, na których uczniowie doskonalą wiadomości zdobyte na wcześniejszych etapach edukacyjnych w zakresie czytania, pisania, elementarnych pojęć matematycznych, podstawowej wiedzy z zakresu środowiska społeczno-przyrodniczego.
Podczas prowadzonych zajęć nasi uczniowie przygotowywani są do dorosłego życia, jak najbardziej samodzielnego. Uczą się robić zakupy, planować wydatki, organizować codzienne prace w gospodarstwie domowym. Uczą się jak wypełniać druki, dokumenty, wnioski do urzędów. Zastanawiają się nad własną przyszłością, nad tym, co mogą robić, co chcieliby robić. Poznają podstawowe pojęcia związane z pracą. Nabywają umiejętności przydatne w dorosłym życiu, np. korzystanie z instytucji użyteczności publicznej, pełnienia różnych ról społecznych. Na zajęciach omawiane są aspekty życia społecznego, kulturowego, osobistego. Kształtowane jest poczucie niezależności i samodzielności.
Przez wszystkie lata nauki staramy się wzbogacać i uatrakcyjniać zajęcia poprzez wprowadzanie ciekawych metod pracy. Różnorodność form pracy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi uczniów. W czasie zajęć uczniowie zdobywają umiejętności praktyczne, które mogą wykorzystać w codziennym życiu, by żyć odpowiedzialnie i godnie.