Wycieczka do Gospodarstwa Rybackiego "Górki" - 02.10.2018r.

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 października 2018

2 października 2018 roku trzy klasy Szkoły Przysposabiającej do Pracy miały okazję zwiedzić Gospodarstwo Rybackie "Górki" w gminie Wiślica.

Właściciel Gospodarstwa Pan Dominik Druch poinformował nas, iż jego stawy zajmują powierzchnię ok. 700 hektarów, a ryby z nich dostarczane są do wielu sklepów na terenie całego kraju. Głównym gatunkiem hodowli jest karp, ale można tu dostać również szczupaki, okonie, pstrągi, sumy, jesiotry, sandacze. Stawy rybne to urokliwe miejsce oddalone od miejskiego zgiełku. Można tu aktywnie wypocząć, powędkować, skosztować świeżego pstrąga (smażonego lub wędzonego), rozpalić ognisko lub urządzić grilla.

Nasza wycieczka odbyła się w ramach realizacji programu "Jestem przyjacielem przyrody". W zdobywaniu cennej wiedzy na temat środowiska wodnego wspierało nas Koło Łowieckie "Orzeł" nr 2 w Busku-Zdroju na czele z Prezesem Rafałem Siudym. Dzięki opowieściom Pana Prezesa zapoznaliśmy się z gospodarką rybną prowadzoną w Górkach. Zdobyliśmy cenną wiedzę na temat środowiska wodnego i żyjących w nim ryb. Dowiedzieliśmy się jak wyglądają karpie, amury, sumy i inne gatunki ryb.

Dla tak zagorzałych obserwatorów przyrody jak my, wielką gratką było poznanie różnych gatunków ptaków, które zamieszkują tereny stawów. Większość już znaliśmy, ale Pan Prezes Koła Łowieckiego zaskoczył nas niektórymi. Swoją wiedzą i wiadomościami podzielił się z nami również Pan Jarosław Kruk - członek Koła Łowieckiego "Orzeł". Pan Jarek oprowadził nas po terenie gospodarstwa i przekazał kolejną dawkę przydatnych informacji. Ta krótka lekcja o Ponidziu i naturze niezwykle nam się podobała. Miłym zaskoczeniem były również drobne upominki, które podarował nam w imieniu Nadleśnictwa Kielce, nadleśniczy Robert Płaski. Bogatsi o nowo zdobytą wiedzę przystąpiliśmy do przygotowanej dla nas niespodzianki - ogniska z pysznymi kiełbaskami.

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Ośrodka w Broninie. Tam czekało na nas jeszcze jedno zadanie do wykonania. Koło Łowieckie "Orzeł" obdarowało nas sadzonkami drzew. Zasadziliśmy je na terenie naszej placówki, by przypominały nam o nowych przyjaciołach i chroniły ekosystem naszej planety.

Autor: Aneta Poniewierska, Arleta Sadło-Paterek, Edyta Solarska; Foto: Aneta Poniewierska